Nem az a kérdés, hogy a te cégednek is szüksége van-e e-mail marketingre, hanem az, hogy hogyan tudnád a legjobban a céged javára fordítani ezt a lehetőséget.
#1 Új vevők szerzése
Nem arra gondolok, hogy egy vásárolt (vagy bele se merek gondolni: egy „szerzett”) listára kiküldesz egy tömeges levelet, és reméled, hogy lesz belőle új vevő. Nem, itt arról van szó, hogy azokból az érdeklődőkből, akik még nem állnak készen a vásárlásra, vevőket lehet „nevelni”. Tehát még nem vásárolnak, de feliratkoznak az e-mail listádra. Kapnak tőled leveleket, és néhány nap, vagy néhány hét, vagy talán néhány hónap alatt „megérnek” a vásárlásra.
E-mail lista és e-mail marketing nélkül csak azokat tudod vevővé konvertálni, akik éppen akkor készen is állnak a vásárlásra, amikor a honlapodon járnak. Az összes lehetséges jövőbeni vevőidnek csupán nagyjából a 10-20%-a olyan, aki már most készen áll vásárolni. Ha a maradék 80-90%-kal nem kezdesz semmit, nem kezded el építeni velük a kapcsolatot, akkor, amikorra ők is készen állnak majd, jó eséllyel nem nálad fognak vásárolni, hanem egy konkurensednél.
#2 Kapcsolattartás a vevőkkel + újra eladás
Ebben a kapcsolattartásban persze van némi hátsó szándék, hiszen azt akarjuk, azért építjük és fejlesztjük a kapcsolatot, hogy a vevők újra meg újra vásároljanak. Ha ez a hátsó szándék túl erős, és nagyon kilóg a lóláb, akkor, bár a dolog úgy is működni fog, kicsit izzadságszagú lesz. Azok tudnak igazán jó vevőbázist építeni, akik őszintén érdeklődnek a vevőik iránt, akik őszintén segíteni akarnak nekik. Akik csak eladni akarnak, azoknak is lesznek sikerei, de én arra biztatlak, hogy te ne ilyen legyél.
#3 Segíti a marketingköltségek megtérülését
Arra gondolok, hogy elég sok vállalkozás küzd azzal, hogy nem tudja finanszírozni az online marketingjét, tipikusan az online hirdetéseit – mert egyszerűen dobálják be a pénzt a gépbe, de nem jön ki annyi bevétel a gép másik oldalán, ami fenntartaná a rendszert. Az ilyen vállalkozások nem tudnak folyamatosan hirdetni, mert egyszerűen mínuszban futnak a hirdetések, és amikor van pénz, akkor hirdetnek, ha nincs pénz, nem hirdetnek. Ez az egyik legnagyobb hiba az online marketingben.
#4 Szakértői pozícióba emel
Ez egy kis ferdítés, mert nem maga az e-mail marketing emel, hanem azok a tartalmak, amiket a segítségével el tudsz juttatni a „piacodnak”, azaz az érdeklődőidnek. Példa: nemrég kaptam egy visszajelzést egy friss feliratkozónktól, aki elmondta, hogy már az első tőlünk kapott levélben (a visszaigazolásban) adunk neki egy olyan tippet, amiről azonnal megértette, hogy mi tényleg tudunk valamit, és érdemes követni minket. És akkor ez az illető még csak most kezdi majd kapni a leveleket az új írásainkról, meg minden másról.
Természetesen mi sem attól vagyunk szakértők, hogy leveleket küldünk, és te sem attól vagy az, de az e-mail marketing abban tud segíteni, hogy az érdeklődőidnek folyamatosan meg tudd adni azokat az impulzusokat, amiktől azt fogják érezni, hogy ti nagyon értetek hozzá.